10 aug. 2013

Viata ca un rafting

 inspiratia analogiei dintre rafting si plutaria pe cursul vietii , am avut-o acum cateva saptamani , in cursul unei excursi, in trei dintre insulele arhipelagului indonezian.
In programul uneia dintre zile au fost incluse doua ore de rafting , plutarit , cum spunem noi romanii , pe raul Ayung din insula Bali .
 Un peisaj de vis , pentru a ajunge la rau, am coborat 500 de trepte  , aveam impresia ca am coborat in interiorul pamantului , fiind inconjurati de doi pereti de aproximativ 150 de metri , acoperiti de padure tropicala si de stanci pe care din loc in loc s-au sculptat scene din renumita lor poveste a Ramaiadei .
 Pana in acea zi nu mai participasem la o astfel de aventura.
                                       
                                                           




 

In cele doua ore, cat a durat raftingul, am trait diferite  emotii; linistea si placerea  alunecarii cu barcuta  peumatica pe luciul apei si incantarea  provocata de peisaj , apoi  teama , atunci cand in mijlocul raului apareau bolovani uriasi ,pe care trebuia sa-i ocolim. 
  Ocolirea nu reusea intotdeauna , barca se intorcea impotriva curentului , inaintand cu spatele , apoi reveneam , caderi de nivel , si izbiri de stancile care strajuiau raul , chiar si    impotmoliri din care am iesit cu efort.                                                                                     
 Dupa acest lant de emotii, de toate nuantele ,ajungand la punctul final  , am inceput sa tragem concluziile  . Unii spuneau ca : a fost interesant , frumos , emotionant ,sau putin  obositor  si  nu  mai doresc sa repete experienta .                                                                        
 Altii  doresc sa  mai repete experienta , desi nu s-au distrat  in mod deosebit .
Eu am asociat acest rafting cu plutirea barcii , care ne poarta in aceasta  viata ,in directia data de  curentul destinului , pana la punctul final ...
 Barca  este lansata pe Raul vietii, cu bucurie si fericire pentru lansatori ,care sunt parintii nostrii .
Noi plutim fara griji , nu pentru ca nu suntem inconjurati de posibile pericole , dar nu suntem constienti de ceea ce se petrece  in jur , iar conducerea barcii este in mana parintilor ocrotitori , care se straduiesc , ca orice" organizator de calatorii' , sa  ne  asigure confortul , indrumandu-ne pentru a incepe sa intelegem unde ne aflam .
 Totul este minunat pana cand devenim constienti de ceea ce se intampla , asemanator cu iesirea din Rai ?!
Constientizand ne creem propria noastra realitate si incepem sa opunem rezistenta la a accepta , realitatea  altora .
 Prima rezistenta o opunem realitatii ,pe care cei mai apropiati incearca sa ne-o impuna , cea a parintilor .
 Incepem  noi sa vaslim , marind viteza , ocolind , izbindu-ne de stanci ,  intorcandu-ne chiar impotriva curentului .
 Obositi si epuizati , in cazul fericit constientizam ca  navigam cu incapatanare , contra curentului. 
 Incepem sa ne redirectionam , ne linistim  , am scapat de teama , avem  confortul care ne permite sa vedem frumusetea vietii care ne inconjoara , ce usurare  , plutim ,  dusi de curentul  vietii nostre , a  destinului  care trebuie indeplinit .
  Intelegem ca nimic din ceea ce ne dorim, nu se gaseste impotriva curentului vietii , oricate eforturi am face .
 In ideea ca ceea ce ne dorim este binele.
Intrebarea de la sfarsitul raftingului , despre care v-am povestit , seamana cu aceia pe care ne-o punem cand ajungem aproape de punctul terminus , al Raului vietii : daca  am mai dori sa reluam experienta , care se cheama , viata in aceasta forma , de om ,pe pamant ?
Raspunsul va fi sigur ,dependent de modul in care a decurs "raftingul vietii " fiecaruia , de emotiile traite in toate situatiile ivite  , de  numarul  si  greutatea obstacolelor, pentru a caror depasire a trebuit sa vasliti ,  inloc sa plutiti cu placere dusi de curent. 
Am auzit cu totii , oameni concluzionand intrun fel sau altul trecerea prin viata .

In concluzie , de cate ori simtim un disconfort fizic sau sufletesc  , trebuie sa ne oprim o clipa si sa analizam care ar fi cauza discordantei dintre energiile care formeaza forta  fluxului vietii noastre .